Salgsvilkår
1. Introduksjon
Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer fra vår nettbutikk, og regulerer handelen mellom kjøper og selger. Kjøpet er underlagt de norske lover som beskytter forbrukere, inkludert forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse betingelsene er ikke ment å begrense lovbestemte rettigheter, men tydeliggjør partenes rettigheter og plikter.
2. Avtalen
Avtalen består av opplysningene du finner på vår nettside, herunder produktbeskrivelser, priser, leveringsbetingelser, og disse vilkårene. Dersom det er motstrid mellom informasjonen på nettstedet og direkte kommunikasjon mellom kjøper og selger, vil den direkte kommunikasjonen ha forrang, såfremt dette ikke strider mot loven.
3. Parter
Selger: Firmanavn: Centrum Magasin AS
Kontaktadresse: Storgata 11, 2670 OTTA
E-post: post@rettgarn.no
Organisasjonsnummer: 980 711 242
Kjøper er den personen som gjør en bestilling gjennom nettbutikken.
4. Priser
Prisene som er oppgitt på nettsiden inkluderer merverdiavgift (mva). Totale kostnader, inkludert eventuelle fraktkostnader og gebyrer, blir oppgitt før du bekrefter bestillingen. Leveranser til Svalbard og Jan Mayen vil skje uten tillegg av mva.
5. Inngåelse av avtale
Avtalen mellom kjøper og selger er bindende når bestillingen er mottatt av selger. Ved eventuelle skrivefeil eller tekniske feil som kjøper eller selger burde ha innsett, er partene ikke bundet av avtalen.
6. Ordrebekreftelse
Når bestillingen er mottatt, sender vi en ordrebekreftelse til din oppgitte e-postadresse. Det anbefales å kontrollere at informasjonen i ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen. Ved uoverensstemmelser, kontakt oss snarest.
7. Betaling
Betaling kan skje ved bruk av betalingsløsninger som tilbys på nettsiden. Vi kan kreve betaling idet varen sendes fra vårt lager. Ved bruk av kort vil beløpet reserveres ved bestilling, og trekkes når varen sendes. For betalingsløsninger som Klarna, kan dine opplysninger deles med Klarna for vurdering av betalingsmetoder.
8. Levering
Varene leveres i henhold til informasjonen oppgitt på nettsiden eller i kommunikasjon mellom partene. Dersom leveringstidspunktet ikke er spesifisert, vil levering skje innen rimelig tid, og senest 30 dager etter bestilling.
9. Risikoovergang
Risikoen for varen overføres til kjøper når varen er levert, eller gjort tilgjengelig for kjøper i henhold til avtalen.
10. Angrerett
Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen. For å benytte deg av angreretten, kontakt oss på e-post for å arrangere retur. Varen må returneres i tilnærmet samme stand som da du mottok den. Returfrakten dekkes av kjøper, med mindre annet er avtalt.
Angreretten gjelder ikke for varer som forringes raskt, eller for digitale produkter hvor forseglingen er brutt.
11. Undersøkelse av produktet
Ved mottak anbefales det at du undersøker produktet for eventuelle feil eller mangler. Eventuelle reklamasjoner bør meldes til oss snarest mulig.
12. Reklamasjon
Hvis produktet har feil eller mangler, kan du reklamere innen rimelig tid, men senest to år etter kjøpet. For produkter med forventet lengre levetid, er fristen fem år. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at en mangel er oppdaget, vil dette alltid regnes som innenfor rimelig tid.
13. Rettigheter ved forsinkelse
Dersom varen ikke blir levert i tide, og det ikke skyldes forhold hos deg som kjøper, kan du holde tilbake betaling, kreve oppfyllelse av avtalen, eller heve kjøpet. Du kan også kreve erstatning for økonomisk tap som følge av forsinkelsen.
14. Rettigheter ved feil eller mangler
Hvis produktet har en mangel, kan du kreve retting, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet, avhengig av mangelens art. Du kan også kreve erstatning for økonomisk tap forårsaket av mangelen.
15. Kjøperens mislighold
Dersom du som kjøper ikke oppfyller dine plikter, for eksempel ved manglende betaling, kan vi kreve oppfyllelse, heve avtalen eller kreve erstatning. Ved forsinket betaling kan det påløpe renter og gebyrer.
16. Garanti
Garantier som gis av oss eller produsenten, gir rettigheter i tillegg til dine lovfestede rettigheter, og begrenser ikke dine reklamasjonsrettigheter.
17. Personvern
Vi samler kun inn nødvendige personopplysninger for å gjennomføre avtalen. Opplysningene deles kun med tredjeparter dersom det er nødvendig for å fullføre handelen. Du kan når som helst be om innsyn i, eller sletting av, dine personopplysninger.
18. Tvisteløsning
Eventuelle tvister forsøkes løst i minnelighet. Om dette ikke fører frem, kan saken bringes inn for Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget.